Dienst evementen en logistiek geeft aan nood te hebben aan een dienstverlener voor het leveren van diverse signalisatiematerialen om de verkeersstromen en veiligheid bij Pukkelpop in goede banen te leiden. Deze materialen werden in het verleden gehuurd maar wenst men nu aan te kopen via investeringsbudget.
Voor signalisatiematerialen werd in 2020 een plaatsingsprocedure opgestart waarvan het college van burgemeester en schepenen goedkeuring gaf aan zowel de lastvoorwaarden, gunningswijze alsook de gunning.
In het kader van de opdracht “Raamovereenkomst voor signalisatiematerialen” werd een bestek met nr. 2019-4535 opgesteld door de Dienst aankopen.
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 261.220,00 excl. btw of € 316.060,00 incl. 21% btw:
De opdracht werd afgesloten voor een maximum duur van 48 maanden, het bestek voorziet de nodige opzegmodaliteiten.
In de zitting van 19/12/2019 werd door het college van burgemeester en schepenen goedkeuring gegeven aan de lastvoorwaarden en gunningswijze.
In de zitting van 07/05/2020 werd door het college van burgemeester en schepenen goedkeuring gegeven aan de gunning van de opdracht.
De opdracht werd gegund aan de firma's:
Afname van deze raamovereenkomst zal steeds op afroep gebeuren en telkens met afweging toepassingscriteria inzake type budget (exploitatie of investering cfr. waarderingsregels).
Gelet op de bevoegdheden van de gemeenteraad is het noodzakelijk om een bekrachtiging te vragen van de eerder gevoerde plaatsingsprocedure.
Op deze manier is een afname van de bestaande raamovereenkomst mogelijk en vermijden we het organiseren van een nieuwe plaatsingsprocedure.
De uitgaven voor de aankoop van signalisatiematerialen voor Pukkelpop zijn als volgt voorzien:
De gemeenteraad bekrachtigt de eerder gevoerde plaatsingsprocedure "Raamovereenkomst aankoop van signalisatiematerialen" met bestek met nr. 2019-4535.
De betaling zal gebeuren met kredieten ingeschreven in het budget van 2023. De raming bedraagt € 150.000 incl. btw.