Deze opdracht vormt een eerste onderdeel van het project ‘Redesign website Hasselt.be’. Als eerste fase binnen dit bestek voorzien we het uitschrijven van een duidelijke visie op het ecosysteem van de bestaande digitale communicatiekanalen en een bijhorende contentstrategie per kanaal. Als tweede fase voorzien we een strategische oefening voor de herziening van de vorm, inhoud en structuur van de website Hasselt.be.
Met deze opdracht zoeken we een antwoord op de vraag: op welke digitale kanalen brengen we welke boodschap voor welk publiek. We bepalen zo de rol en focus van elk digitaal kanaal. Een belangrijk onderdeel hierbij is uiteraard de interactie tussen de verschillende kanalen doorheen de customer journey. In een tweede fase lichten we de rol van de website hasselt.be eruit om een herziening te doen van deze website vanuit het standpunt van de gebruiker.
Dit vertaalt zich dus, voor deze opdracht, in twee grote doelstellingen die we ook als aparte mijlpalen zien die elk hun eigen deliverables hebben. Deze mijlpalen vertalen zich in een vast gedeelte en een voorwaardelijk gedeelte:
1. Vast gedeelte: Strategie oefening voor het bepalen van de contentstrategie voor het ecosysteem van digitale communicatiekanalen.
2. Voorwaardelijk gedeelte: Strategie oefening voor het herzien van de vorm, inhoud, structuur en lay-out van de website Hasselt.be vanuit gebruikersperspectief en in lijn met de nieuwe contentstrategie en de stadsmarketingstrategie.
Voor het uitwerken van deze 2 mijlpalen wenst stad Hasselt een externe partner aan te stellen.
In het kader van de opdracht “Uitwerken contentstrategie voor het ecosysteem van digitale communicatiekanalen van stad Hasselt en vernieuwing van de website hasselt.be” werd een bestek met nr. 2023-5375 opgesteld door dienst aankopen, in samenspraak met de betrokken diensten.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 99.173,55 excl. btw of € 120.000,00 incl. 21% btw.
Deze opdracht bestaat uit volgende gedeelten:
De opdracht heeft een looptijd van 8 maanden.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet) en artikel 57.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De kredieten voor deze uitgaven zijn voorzien op:
De gemeenteraad keurt het bestek met nr. 2023-5375 en de raming voor de opdracht “Uitwerken contentstrategie voor het ecosysteem van digitale communicatiekanalen van stad Hasselt en vernieuwing van de website hasselt.be”, opgesteld door dienst aankopen, goed. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 99.173,55 excl. btw of € 120.000,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van de meerjarenplanning, op algemene rekening 21100000.