Om het toeristisch onthaal in Hasselt verder te professionaliseren is het belangrijk om naast het infokantoor van Visit Hasselt ook in te zetten op andere strategische locaties waar bezoekers toestromen. We willen dat de bezoekers optimaal kunnen genieten van Hasselt en dat ze zo goed mogelijk doorstromen naar het centrum van Hasselt en visa versa. Daarom bezorgen we de bezoekers graag de nodige info in een zo vroeg mogelijk stadium van hun bezoek. Om dit te realiseren zijn we op zoek naar een partner die een ontwerp uitwerkt van verschillende informatiedragers op bepaalde strategische locaties. Deze partner zal ook instaan voor de levering van de ontworpen informatiedragers.
In het kader van de opdracht “Raamovereenkomst toeristische info op strategische locaties” werd een bestek met nr. 2023-5354 opgesteld door de dienst aankopen.
De opdracht omvat het design, de opmaak, de info, de productie en de plaatsing.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw, en het maximale bestelbedrag bedraagt € 100.000,00 excl. btw of € 121.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden. Daarom zijn de vermoedelijke hoeveelheden louter indicatief. Zij binden het bestuur op geen enkele wijze.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56 §3 4°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet) en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De kredieten voor deze uitgave zijn voorzien:
Bij overheidsopdrachten:
De gemeenteraad keurt het bestek met nr. 2023-5354 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst toeristische info op strategische locaties”, opgesteld door de dienst aankopen, in samenspraak met de betrokken dienst, goed. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 82.644,63 excl. btw of € 100.000,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De kredieten voor deze uitgaven zijn voorzien in het investeringsbudget van de meerjarenplanning in het kader van anders budgetteren.