Stad Hasselt wenst een raamovereenkomst af te sluiten voor het aankopen van zitbanken, vervaardigd uit een zo hoog mogelijk percentage gerecycleerd materiaal.
In het kader van de opdracht "Raamovereenkomst aankoop zitbanken" werd een bestek met nr. 2022-5243 opgesteld door dienst aankopen in samenwerking met de betrokken diensten.
Deze opdracht is als volgt opgedeeld:
De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 48 maanden, op elk moment opzegbaar mits inachtname van een opzegtermijn van 4 maanden.
De uitgave voor deze opdracht “Raamovereenkomst aankoop zitbanken” wordt beperkt tot de maximale globale waarde van € 139.999,00 excl. BTW.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De opdracht wordt gegund op basis van de eenheidsprijzen opgegeven in de offerte.
Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden. Daarom zijn de vermoedelijke hoeveelheden louter indicatief. Zij binden het bestuur op geen enkele wijze.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1,1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet) en artikel 57.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Deze opdracht is al volgt opgedeeld:
De gemeenteraad keurt het bestek met nr. 2022- 5243 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst aankoop zitbanken", opgesteld door dienst aankopen, goed. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 80.000,00 excl. btw of € 96.800,00 incl. 21% btw. De maximale globale waarde voor de raamovereenkomst bedraagt € 139.999,00 excl. btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.