Terug
Gepubliceerd op 25/11/2022

2022_GR_00227 - Stedelijk Basisonderwijs - Personeelsformatie schooljaar 2022-2023 - Vaststelling en aanwending lestijden, uren en punten - Goedkeuren

gemeenteraad
di 22/11/2022 - 20:30 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Guido Fissette, voorzitter; Steven Vandeput, burgemeester; Marc Schepers, schepen; Dymfna Meynen, schepen; Habib El Ouakili, schepen; Laurence Libert, schepen; Rik Dehollogne, schepen; Nele Kelchtermans, schepen; Frank Dewael, schepen; Derya Erdogan, schepen; Michel Froidmont, gemeenteraadslid; Brigitte Smets, gemeenteraadslid; Karolien Mondelaers, gemeenteraadslid; Tom Vandeput, gemeenteraadslid; Kevin Schouterden, gemeenteraadslid; Pieter Cuppens, gemeenteraadslid; Joske Dexters, gemeenteraadslid; Lut Creemers, gemeenteraadslid; Gerald Corthouts, gemeenteraadslid; Joost Venken, gemeenteraadslid; Kim De Witte, gemeenteraadslid; Silvie Nickmans, gemeenteraadslid; Anne Caelen, gemeenteraadslid; Inge Hendrikx, gemeenteraadslid; Tom Cox, gemeenteraadslid; Raf Martens, gemeenteraadslid; Bart Moors, gemeenteraadslid; Koen Ooms, gemeenteraadslid; Dietrich Vandereyken, gemeenteraadslid; Carlo Gysens, gemeenteraadslid; Maryam Jamshid, gemeenteraadslid; Hubert Lenssen, gemeenteraadslid; Dirk Sweron, gemeenteraadslid; Marc Roppe, gemeenteraadslid; Peter Briers, gemeenteraadslid; Sameer Srivastva, gemeenteraadslid; Dirk Thoelen, gemeenteraadslid; Koen Deconinck, algemeen directeur

Afwezig

Bert Lambrechts, gemeenteraadslid; Frank Troosters, gemeenteraadslid; Stefan Hendrickx, gemeenteraadslid; Philip De Hollogne, gemeenteraadslid; Joost Laureys, adjunct-algemeendirecteur; Peter Vanaken, adjunct-algemeendirecteur

Secretaris

Koen Deconinck, algemeen directeur

Voorzitter

Guido Fissette, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00227 - Stedelijk Basisonderwijs - Personeelsformatie schooljaar 2022-2023 - Vaststelling en aanwending lestijden, uren en punten - Goedkeuren

Aanwezig

Guido Fissette, Steven Vandeput, Marc Schepers, Dymfna Meynen, Habib El Ouakili, Laurence Libert, Rik Dehollogne, Nele Kelchtermans, Frank Dewael, Derya Erdogan, Michel Froidmont, Brigitte Smets, Karolien Mondelaers, Tom Vandeput, Kevin Schouterden, Pieter Cuppens, Joske Dexters, Lut Creemers, Gerald Corthouts, Frank Troosters, Joost Venken, Kim De Witte, Silvie Nickmans, Anne Caelen, Inge Hendrikx, Tom Cox, Raf Martens, Bart Moors, Koen Ooms, Dietrich Vandereyken, Carlo Gysens, Maryam Jamshid, Hubert Lenssen, Dirk Sweron, Marc Roppe, Peter Briers, Sameer Srivastva, Dirk Thoelen, Koen Deconinck
Stemmen voor 38
Brigitte Smets, Carlo Gysens, Derya Erdogan, Frank Troosters, Gerald Corthouts, Habib El Ouakili, Hubert Lenssen, Joske Dexters, Joost Venken, Karolien Mondelaers, Kevin Schouterden, Lut Creemers, Laurence Libert, Michel Froidmont, Pieter Cuppens, Rik Dehollogne, Steven Vandeput, Tom Vandeput, Maryam Jamshid, Silvie Nickmans, Dymfna Meynen, Anne Caelen, Marc Schepers, Inge Hendrikx, Raf Martens, Nele Kelchtermans, Frank Dewael, Bart Moors, Tom Cox, Koen Ooms, Kim De Witte, Dietrich Vandereyken, Dirk Sweron, Peter Briers, Marc Roppe, Sameer Srivastva, Dirk Thoelen, Guido Fissette
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2022_GR_00227 - Stedelijk Basisonderwijs - Personeelsformatie schooljaar 2022-2023 - Vaststelling en aanwending lestijden, uren en punten - Goedkeuren 2022_GR_00227 - Stedelijk Basisonderwijs - Personeelsformatie schooljaar 2022-2023 - Vaststelling en aanwending lestijden, uren en punten - Goedkeuren

Motivering

Aanleiding en context

Het schrijven van 9 juni 2022 van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) houdende mededeling voor de scholen van de scholengemeenschap Stedelijke Basisscholen stad Hasselt van de lestijden volgens de schalen, de SES-lestijden, de additionele lestijden, de uren kinderverzorging, de puntenenveloppes ICT-coördinatie en administratieve ondersteuning voor het schooljaar 2022-2023.

Het schrijven van 13 juni 2022 van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) houdende mededeling voor de scholengemeenschap Stedelijke Basisscholen stad Hasselt van de puntenenveloppe stimulus voor het schooljaar 2022-2023.

Het schrijven van 13 juni 2022 van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) houdende mededeling voor de scholengemeenschap Stedelijke Basisscholen stad Hasselt van de puntenenveloppe zorg voor het schooljaar 2022-2023.

Het schrijven van 3 juni 2022 van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) houdende mededeling voor de scholengemeenschap Stedelijke Basisscholen stad Hasselt van de lestijden aanvangsbegeleiding voor het schooljaar 2022-2023.

Het schrijven van 3 juni 2022 van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) houdende mededeling voor de scholengemeenschap Stedelijke Basisscholen stad Hasselt van de lestijden ondersteuning van de kerntaak en samen school maken voor het schooljaar 2022-2023.

Het schrijven van 13 juli 2022 van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) houdende mededeling voor de scholengemeenschap Stedelijke Basisscholen stad Hasselt van de lestijden lerarenplatform voor het schooljaar 2022-2023.

Argumentatie

De voorstellen van de schooldirecties over de aanwending van de lestijdenpaketten, aanvullingen en puntenenveloppes, over de keuze van de ambten die op basis van de puntenenveloppes kunnen georganiseerd worden en over de opleidingsniveaus, over de overdracht en herverdeling van lestijden voor het schooljaar 2022-2023.

Het overleg in de schoolraden, over de vaststelling van criteria voor de aanwending van de lestijdenpakketten, aanvullingen en puntenenveloppes van de scholengemeenschap Stedelijke Basisscholen stad Hasselt.

Het protocol van 26 september 2022 van het Afzonderlijk Bijzonder Onderhandelingscomité van het Officieel Gesubsidieerd Onderwijs.

Van elke tijdelijke aanstelling wordt steeds een afzonderlijke beraadslaging op het college gebracht.

Juridische grond

Decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van het gesubsidieerd personeel;

Decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997;

Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van het personeel;

Besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs;

Besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de opdracht van het personeel in het basisonderwijs;

Besluit van de Vlaamse Regering van 25 juni 2004 tot vaststelling en indeling van de ambten in de instellingen van het gewoon basisonderwijs;

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2022 voor de Stedelijke Basisschool Kermt goed:

 

kleuteronderwijs

lager onderwijs

algemeen

Lestijden volgens de schalen

88/24

178/24

 

Herverdeling lestijden kleuter-lager

104/24

162/24

 

SES-lestijden

10/24

23/24

 

Aanvullende lestijden onthaalonderwijs (vluchtelingencrisis)
1/24
3/24

Samen school maken
2/24


Ondersteuning van de kerntaak

3/24

Rooms-katholieke godsdienst

 

8/24

 

Islamitische godsdienst

 

8/24

 

Niet-confessionele zedenleer

 

8/24

 

Protestantse godsdienst

 

2/24

 

Directeur

 

 

24/24

Beleidsondersteuning

 

 

 6/36

Zorgcoördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)


23/36

Kinderverzorging

 

 

12/32

ICT-coördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)

 

 

6/36

Administratie (opleidingsniveau ten minste HSO)

 

 

29/36

Artikel 2

De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2022 voor de Stedelijke Basisschool Spalbeek goed:

  kleuteronderwijs lager onderwijs algemeen
Lestijden volgens de schalen 105/24 182/24  
Herverdeling lestijden kleuter-lager 104/24 183/24  
SES-lestijden 5/24 9/24  
Aanvullende lestijden onthaalonderwijs (vluchtelingencrisis)

3/24

Ondersteuning van de kerntaak

4/24

Lestijden PWB*

10/24

Rooms-Katholieke godsdienst   12/24  
Islamitische godsdienst   6/24  
Niet-confessionele zedenleer   12/24  
Protestantse godsdienst   6/24  
Directeur     24/24
Beleidsondersteuning PWB* (opleidingsniveau ten minste PBA)     6/36
Zorgcoördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)


24/36
Kinderverzorging     13/32
ICT-coördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)    

7/36

Administratie (opleidingsniveau ten minste HSO)     36/36
*PWB personeel ten laste werkingsbudget

Artikel 3

De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2022 voor de Stedelijke Basisschool Kuringen goed:

  kleuteronderwijs lager onderwijs algemeen
Lestijden volgens de schalen 272/24 467/24  
Herverdeling lestijden kleuter-lager 284/24 455/24  
SES-lestijden 36/24 61/24  
Aanvullende lestijden onthaalonderwijs (vluchtelingencrisis)
1/24
1/24

Lestijden PWB*   22/24  
Ondersteuning van de kerntaak

9/24

Rooms-Katholieke godsdienst   24/24  
Islamitische godsdienst   24/24  
Niet-confessionele zedenleer   20/24  
Protestantse godsdienst

4/24

Directeur     24/24
Beleidsondersteuning (opleidingsniveau ten minste PBA)  
 11/36
Beleidsondersteuning PWB* (opleidingsniveau ten minste PBA)


18/36
Zorgcoördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)


65/36
Kinderverzorger     25/32
ICT-coördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)     20/36
Administratie (opleidingsniveau ten minste HSO)     65/36
*PWB personeel ten laste werkingsbudget

Artikel 4

De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2022 voor de Stedelijke Basisschool Rapertingen goed:

  kleuteronderwijs lager onderwijs algemeen
Lestijden volgens de schalen 166/24 311/24  
Herverdeling lestijden kleuter-lager 166/24 311/24  
SES-lestijden 8/24 18/24  
Aanvullende lestijden onthaalonderwijs (vluchtelingencrisis)

1/24

Lestijden PWB* 15/24    
Additionele lestijden   1/24  
Ondersteuning van de kerntaak

6/24

Rooms-Katholieke godsdienst   18/24  
Islamitische godsdienst   14/24  
Niet-confessionele zedenleer   18/24  
Directeur     24/24
Beleidsondersteuning PWB* (opleidingsniveau ten minste PBA)  
13/36
Zorgcoördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)


39/36
Zorgcoördinatie PWB* (opleidingsniveau ten minste PBA)


10/36
Kinderverzorging     17/32
ICT-coördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)     13/36
Administratie (opleidingsniveau ten minste HSO)     36/36
*PWB personeel ten laste werkingsbudget

Artikel 5

De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2022 voor de Stedelijke Basisschool Tuilt goed:

  kleuteronderwijs lager onderwijs algemeen
Lestijden volgens de schalen 151/24 282/24  
Herverdeling lestijden kleuter-lager 151/24 282/24  
SES-lestijden 8/24 16/24  
Aanvullende lestijden onthaalonderwijs (vluchtelingencrisis)

1/24
Lestijden PWB*
21/24
4/24

Ondersteuning van de kerntaak

5/24

Rooms Katholieke godsdienst   16/24  
Islamitische godsdienst   12/24  
Niet-confessionele Zedenleer   16/24  
Directeur     24/24
Beleidsondersteuning (opleidingsniveau ten minste PBA)     8/36
Zorgcoördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)


36/36
Kinderverzorging     16/32
ICT-coördinatie (opleidingsniveau ten minste PBA)     12/36
Administratie (opleidingsniveau ten minste HSO)     36/36
*PWBpersoneel ten laste van het werkingsbudget

Artikel 6

De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2020  op niveau van de scholengemeenschap goed:

Zorgcoördinatie (opleidingsniveau ten minste MA) 18/36
ICT-coördinatie (opleidingsniveau ten minste HSO) 18/36
ICT-coördinatie PWB* (opleidingsniveau ten minste PBA)
14/36
Administratie (opleidingsniveau ten minste HSO) 29/36
Administratie PWB* (opleidingsniveau ten minste HSO)
7/36
Onderwijzer PWB* (STEM-coördinator)
10/24
Beleidsondersteuning (preventieadviseur) (opleidingsniveau ten minste PBA)
10/36
Beleidsondersteuning (preventieadviseur) PWB* (opleidingsniveau ten minste PBA)

22/36
Aanvangsbegeleiding
24/24
*PWB = personeel ten laste van het werkingsbudget