Het schrijven van 9 juni 2022 van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) houdende mededeling voor knst.podium en knst.beeld van Stad Hasselt van de toekenning van lestijden voor onderwijzend personeel en aanvangsbegeleiding, de administratieve omkaderingseenheden en de punten voor ICT-coördinatie aan de instellingen voor het deeltijds kunstonderwijs voor het schooljaar 2022-2023.
De berekening van de lestijden en de puntenpakketten gebeurt op basis van het aantal leerlingen op 1 februari 2022 en maakt gebruik van de rekenregels die toen van toepassing waren: omkaderingscoëfficiënten, aanwendingspercentage.
De voorstellen van de directies over de aanwending van de lestijdenpakketten, de keuze van de ambten en de opleidingsniveaus voor het schooljaar 2022-2023.
Het overleg in de directieraad, over de vaststelling van de criteria voor de aanwending van de lestijdenpakketten en aanvullingen van knst.beeld en knst.podium.
Het protocol van 7 november 2022 van het Afzonderlijk Bijzonder Onderhandelingscomité van het Officieel Gesubsidieerd Onderwijs.
Van elke tijdelijke aanstelling wordt steeds een afzonderlijk besluit op het college gebracht.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Het gemeenteraadsbesluit van 26 januari 2021 in verband met de omschrijving dagelijks bestuur en het uitsluiten in bepaalde gevallen van de visumverplichting door de financieel directeur.
Het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, de artikelen 4, 19 tot en met 21 en 23 bis, na wijziging.
Het decreet van 9 maart 2018 betreffende het deeltijds kunstonderwijs.
Het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 4 mei 2018 betreffende het opleidingsaanbod, de organisatie, de personeelsformatie, de inning van het inschrijvingsgeld en de certificering van het deeltijds kunstonderwijs.
De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2022 voor knst.beeld goed:
Vak | /22 | /20 | /36 | /38 |
Audiovisueel atelier | 8 |
|
|
|
Beeldatelier | 215 |
|
|
|
Digitaal beeldatelier | 8 |
|
|
|
Kunst en cultuur |
| 3 |
|
|
Specifiek artistiek atelier beeldhouwen en ruimtelijke kunst |
| 19 |
|
|
Specifiek artistiek atelier fotokunst |
| 20 |
|
|
Specifiek artistiek atelier glasschilderkunst |
| 8 |
|
|
Specifiek artistiek atelier grafiekkunst |
| 20 |
|
|
Specifiek artistiek atelier grafisch ontwerp en illustratie |
| 28 |
|
|
Specifiek artistiek atelier keramiek |
| 32 |
|
|
Specifiek artistiek atelier levend model |
| 8 |
|
|
Specifiek artistiek atelier productontwerp PWB** |
| 8 |
|
|
Specifiek artistiek atelier schilderkunst |
| 32 |
|
|
Specifiek artistiek atelier smeedkunst |
| 10 |
|
|
Specifiek artistiek atelier tekenkunst |
| 24 |
|
|
Specifiek artistiek atelier juweelontwerp/edelmetaal |
| 3 |
|
|
Specifiek artistiek atelier juweelontwerp/edelmetaal PWB** | 8 | |||
| ||||
Directeur |
| 20 |
|
|
Administratief medewerker |
|
|
| 68 |
ICT-coördinatie (bachelor) |
|
| 14 |
|
Aanvangsbegeleiding* |
| 2 |
|
|
Ondersteuning van de kerntaak* |
| 3 |
|
|
Samen school maken* |
| 1 |
|
|
Deeltijds project DKO (kunstkuur)* | 4 |
|
|
|
*Ingericht met onderliggende vakken.
**Personeel ten laste van het werkingsbudget
De gemeenteraad keurt de vastgestelde personeelsformatie vanaf 1 september 2022 voor knst.podium goed:
Vak | /22 | /20 | /36 | /38 |
Arrangeren | 2 | 2 |
|
|
Atelier: musical PWB** | 2 |
|
| |
Begeleider | 4 | 21 |
|
|
Begeleidingspraktijk: klassiek: gitaar | 6 | 4 |
|
|
Begeleidingspraktijk: klassiek: harp | 1 | 4 |
|
|
Begeleidingspraktijk: klassiek: klavecimbel | 3 | 3 |
|
|
Begeleidingspraktijk: klassiek: klavierklas (orgel) | 7 | 5 |
|
|
Begeleidingspraktijk: klavierklas: orgel | 1 |
|
| |
Begeleidingspraktijk: klavierklas: piano | 2 | 1 |
|
|
Compositie: klassiek | 3 |
|
| |
Dansinitiatie | 4 |
|
| |
Danslab | 8 |
|
| |
Danslab: klassieke dans | 7,5 | 11 |
|
|
Domeinoverschrijdende initiatie (mwd) PWB** | 3 |
|
| |
Domeinoverschrijdende intiatie (bak) | 5 |
|
| |
Dramalab | 12 |
|
| |
Dramaturgie (mwd) | 1 |
|
| |
Geluidsleer en opnametechnieken PWB** | 4 |
|
| |
Groepsmusiceren: instrumentaal: jazz-pop-rock | 9 | 6 |
|
|
Groepsmusiceren: instrumentaal: klassiek | 24 | 31 |
|
|
Groepsmusiceren: instrumentaal: klassiek PWB** | 2 | |||
Groepsmusiceren: vocaal: klassiek | 2 | 3 |
|
|
Hedendaagse muziek | 2 |
|
| |
Improvisatietheater | 2 |
|
| |
Instrument: jaz-pop-rock: ritmisch slagwerk | 4 |
|
| |
Instrument: jazz-pop-rock: altsaxofoon | 2 | 2 |
|
|
Instrument: jazz-pop-rock: basgitaar | 3 | 1 |
|
|
Instrument: jazz-pop-rock: contrabas | 0 | 0 |
|
|
Instrument: jazz-pop-rock: elektrische/akoestische gitaar | 6 | 3 |
|
|
Instrument: jazz-pop-rock: piano | 5 | 3 |
|
|
Instrument: jazz-pop-rock: ritmisch slagwerk | 2 |
|
| |
Instrument: jazz-pop-rock: trombone | 1 |
|
| |
Instrument: jazz-pop-rock: zang | 4 | 8 |
|
|
Instrument: klassiek: altsaxofoon | 14 | 5 |
|
|
Instrument: klassiek: bastuba | 1 | 1 |
|
|
Instrument: klassiek: blokfluit | 2 | 5 |
|
|
Instrument: klassiek: cello | 11 | 2 |
|
|
Instrument: klassiek: dwarsfluit | 7 | 3 |
|
|
Instrument: klassiek: eufonium | 1 |
|
| |
Instrument: klassiek: gitaar | 71 | 12 |
|
|
Instrument: klassiek: harp | 6 | 12 |
|
|
Instrument: klassiek: hobo | 2 | 2 |
|
|
Instrument: klassiek: hoorn | 3 | 1 |
|
|
Instrument: klassiek: klarinet | 12 | 4 |
|
|
Instrument: klassiek: klavecimbel | 3 | 1 |
|
|
Instrument: klassiek: klavierklas (orgel) | 2 |
|
| |
Instrument: klassiek: kornet | 1 |
|
| |
Instrument: klassiek: melodisch slagwerk | 6 | 3 |
|
|
Instrument: klassiek: orgel | 3 | 4 |
|
|
Instrument: klassiek: orkestslagwerk | 11 | 10 |
|
|
Instrument: klassiek: orkestslagwerk PWB** | 1 | |||
Instrument: klassiek: piano | 125 | 43 |
|
|
Instrument: klassiek: piccolotrompet | 1 |
|
| |
Instrument: klassiek: ritmisch slagwerk | 15 | 5 |
|
|
Instrument: klassiek: ritmisch slagwerk PWB** | 2 | |||
Instrument: klassiek: sopraansaxofoon | 2 |
|
| |
Instrument: klassiek: tenorsaxofoon | 1 | 1 |
|
|
Instrument: klassiek: trombone | 4 | 2 |
|
|
Instrument: klassiek: trompet | 4 | 1 |
|
|
Instrument: klassiek: viool | 19 | 8 |
|
|
Instrument: klassiek: zang | 17 | 7 |
|
|
Muziekcultuur | 4 |
|
| |
muziekcultuur: klassiek | 6 |
|
| |
Muziekgeschiedenis: jazz-pop-rock | 2 |
|
| |
Muziekgeschiedenis: klassiek | 2 |
|
| |
Muziekinitiatie | 8 |
|
| |
Muziekkritiek | 10 |
|
| |
Muziektheorie | 4 | 36 |
|
|
Muzikale en culturele vorming | 116 |
|
| |
Muzikale en culturele vorming: jazz-pop-rock | 3 |
|
| |
Muzikale en culturele vorming: klassiek | 12 |
|
| |
Schrijven | 27 |
|
| |
Spelcoaching | 1 |
|
| |
Theater | 17 |
|
| |
Theater maken | 4 |
|
| |
Verteltheater | 8 |
|
| |
Woordatelier | 25 |
|
| |
Woordinitiatie | 2 |
|
| |
Woordlab | 34 |
|
| |
Zang: musical PWB** | 2 |
|
| |
| ||||
Directeur |
| 20 |
|
|
Administratief medewerker |
|
|
| 76 |
ICT-coördinatie (master) |
|
| 12 |
|
Aanvangsbegeleiding* |
| 6 |
|
|
Ondersteuning van de kerntaak* |
| 8 |
|
|
Samen school maken* |
| 2 |
|
|
Deeltijds project DKO (kunstkuur)* | 14 |
|
|
|
*Ingericht met onderliggende vakken.
**Personeel ten laste van het werkingsbudget