In het kader van de opdracht “Aankoop RFID installaties” werd een bestek met nr. 2021-4894b opgesteld door de Dienst aankopen.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 530.000,00 excl. btw of € 641.300,00 incl. 21% btw.
Deze raming overschrijdt de limieten van de Europese bekendmaking.
De gemeenteraad verleende in zitting van 22 juni 2021 goedkeuring aan de selectievereisten, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de mededingingsprocedure met onderhandeling.
De gemeenteraad besliste in zitting van 22 juni 2021 de plaatsingsprocedure te starten.
De kandidaturen dienden het bestuur ten laatste op 27 juli 2021 om 10.00 uur te bereiken.
De Dienst aankopen stelde op 14 december 2021 een verslag van nazicht van de kandidaturen op.
Volgende kandidaturen werden ontvangen:
- AUTOCHECK SYSTEMS BVBA, Boomsteenweg 77c te 2630 Aartselaar;
- HSBIB, Trasmolenlaan te NL-3447 GZ Woerde (NL);
- Bibliotheca, Antwerpsesteenweg 124, Bus 71 te 2630 Aartselaar;
- Duzz ICT, Grotestraat 10, 7461 KG Rijssen, (NL)
In het kader van deze opdracht werd een bestek met nr. 2021-4894b opgesteld door de Dienst aankopen.
Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 21 februari 2022 voorgesteld.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 38, § 1, 1° c) (voorafgaande onderhandelingen noodzakelijk wegens specifieke omstandigheden).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
In de zitting van 22 juni 2021 verleende de gemeenteraad goedkeuring voor een oproep tot kandidatuurstelling voor het dossier "Levering RFID toestellen".
De volgende stap omvat het goedkeuren van de geselecteerde kandidaturen en de lastvoorwaarden zodat de offertevraag verzonden kan worden.
- Bedrag excl. BTW: € 530.000,00
- Bedrag incl. BTW: € 641.300,00
Kredieten worden voorzien via anders budgetteren.
- Algemene rekening (ARK): 24100000
- Basis- of beleidsbudget: beleidsbudget
- PA nummer (Orba): PA5464 - Inhoudelijk en organisatorisch concept RFID-apparatuur
AP000131: Investeren in Vereenvoudiging en digitalisering van de administratieve processen
Geschatte totale projectkost: € 1.100.000
Bij overheidsopdrachten:
- Borg: ja
- Prijsherziening: nee
De gemeenteraad keurt het bestek met nr. 2021-4894b en de raming voor de opdracht “Aankoop RFID installaties”, opgesteld door dienst aankopen, goed. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 530.000,00 excl. btw of € 641.300,00 incl. 21% btw.
De gemeenteraad keurt het verslag van nazicht van de kandidaturen van 14 december 2021 voor deze opdracht, opgesteld door dienst aankopen, goed.
Het verslag van nazicht van de kandidaturen in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.
De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 21 februari 2022.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2022 via ARK 24100000. (anders budgetteren)