Deze opdracht is als volgt opgedeeld over de looptijd van 10 jaar:
* Perceel 1 (Reservatieprocessen en ticketverkoop), raming: € 266.870,08 excl. 21% btw of € 322.912,80 incl. 21%.btw.
* Perceel 2 ( Evenementenbeheer), raming: € 209.683,64 of € 253.717,20 incl. 21% btw.
De totale uitgave voor deze opdracht over de gehele looptijd wordt geraamd op € 476.553,72 excl. btw of € 576.630,00 incl. 21% btw.
Investeringsbudgetten
Raming: € 149.280,99 excl. btw of € 180.630,00 incl. 21% btw
Volgnummer: MJP004495 - BE - ICT - Automatisatie webloketten
Algemene rekening: 21100000
Beleidsbudget
PA nummer (Orba): PA5751
Totaal beschikbaar bedrag: € 100.000,00
Saldo: N.V.T. - besteksvaststelling
MJP nummer: MJP004519 - BE - ICT - Optimalisatie procedure voor de organisatie van groepsbezoeken en klantgerichter boekingssysteem
Algemene rekening: 21100000
Beleidsbudget
Totaal beschikbaar bedrag volgnummer: € 75.000,00
Saldo: N.V.T. - besteksvaststelling
Exploitatiebudgetten
Raming: € 327.272,73 excl. btw of € 396.000,00 incl. btw
Raming: € 107.438,02 excl. btw of € 130.000,00 incl. 21% btw
Volgnummer: MJP005008 - BE - ISP - VRT - Roadmap voor diverse digitaliseringsaanvragen Vrije Tijd
Algemene rekening: 61301000
Beleidsbudget
Totaal beschikbaar bedrag volgnummer: € 130.000,00 (2022), te verdelen over 3 jaar zijnde € 43.333,00 per jaar vanaf jaar 2 t.e.m jaar 4.
Saldo: N.V.T. - besteksvaststelling
Raming: € 219.834,71 excl. btw of € 266.000,00 incl. 21% btw
Volgnummer:
MJP004446 (vanaf jaar 5) - BA - ICT - Onderhoudscontracten en lonen Algemeen ICT
Algemene rekening: 61301000
Basisbudget
Totaal beschikbaar bedrag volgnummer: N.V.T.* (pas vanaf jaar 5)
Saldo: N.V.T. - besteksvaststelling
* Voorzien voor project PA5751 - € 55.000,00 per jaar vanaf jaar 5 t.e.m jaar 10
PA nummer (Orba) PA5751
Borg: nee
Prijsherziening: Ja
De eerste plaatsingsprocedure voor 'Aankoopcentrale Stad Hasselt - Digitalisering Vrije Tijd en Toerisme" werd stopgezet omdat er bij de opening van de kandidatuurstellingen op woensdag 2 juni 2021 werd vastgesteld dat er slechts 1 kandidaat zich heeft ingeschreven. Ondanks het feit dat het dossier veelvuldig werd gedownload stelden we vast dat er onvoldoende mededinging was en werd er door de interne klant beslist deze procedure stop te zetten. Uit navraag bij enkele firma’s gaf de markt aan dat men vaak gespecialiseerd is één bepaald onderdeel van het project en men dus geen aanbod kan kon doen voor het geheel, zoals voorzien in het oorspronkelijke bestek. De interne klant heeft daarom het dossier herbekeken en beslist om de nieuwe opdracht op te splitsen in verschillende percelen. De plaatsingsprocedure zal daarom opnieuw opstarten met de opgenomen aanpassingen in de selectieleidraad en het bestek. De selectieleidraad en het bestek worden dan ook zo aangepast, voor deze heropstart van het nieuwe dossier is het noodzakelijk om deze nieuwe plaatsingsprocedure te laten goedkeuren door de gemeenteraad. De gunning bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling blijft behouden.
In de stad en de regio van Hasselt vinden bewoners en bezoekers, ongeacht hun afkomst, geaardheid, leeftijd, kunde of beperking, een duurzaam en kwaliteitsvol vrijetijdsaanbod.
Het vrijetijdsaanbod speelt vooral in op de snel wijzigende leefpatronen van onze burgers, bezoekers & verenigingen.
Daarnaast willen we als lokaal bestuur daarbij eveneens stappen zetten om niet enkel dit aanbod uit te breiden en afstemmen op veranderende noden, maar evenzeer de manier waarop we dit aanbod naar onze bewoners/bezoekers brengen optimaliseren. Door te zorgen voor een vlotte, efficiënte en gedigitaliseerde toenadering van ons vrijetijdsaanbod, zullen we als organisatie een grote stap voorwaarts zetten in onze klantgerichtheid.
Toelichting perceel 1 – Reservatieprocessen en ticketverkoop:
De scope van dit perceel is om reservatieprocessen (gidsen, zwembadbeurten, museumbezoeken, sportinfrastructuur, sportkampen, speelpleinen, …) en ticketverkoop te ondersteunen door een toekomstbestendige digitale oplossing die inzetbaar is binnen meerdere diensten van de directie Vrije Tijd en Toerisme, met inbegrip van noodzakelijke koppelingen met andere platformen van Groep Hasselt (voor boekhouding, aankoop- en voorraadbeheer, relatiebeheer, ,…)
De oplossing zal voorzien in een generiek proces van zoektocht naar info, (inloggen,) reserveren/inschrijven, betalen, bevestigen, (annuleren,) tot effectief plaatsvinden van de vrijetijds-activiteit met personalisaties specifiek aan de dienst, waar nodig.
De stad zet duidelijk in op digitalisering. Dit moet enerzijds de serviceverlening naar de burger ten goede komen, in dit geval alles wat met vrije tijd te maken heeft. Anderzijds moet het proces in de backoffice zo eenvoudig en makkelijk verlopen, met een centralisatie van gegevens in 1 systeem en maximale automatisatie.
In het kader hiervan wordt een overheidsopdracht in de markt geplaatst voor
ter vervanging van de bestaande oplossingen;
Toelichting perceel 2 - Evenementenbeheer:
De scope van dit perceel is om ook het evenementenbeheer van de aanbestedende overheid te ondersteunen door een toekomstbestendige digitale oplossing die flexibel is en inzet op een vlotte samenwerking tussen alle betrokken partijen in de organisatie van een evenement (dienst Vrije Tijd, interne en externe adviesverlenende diensten, CBS, ..), met inbegrip van noodzakelijke koppelingen met andere platformen van Groep Hasselt (voor boekhouding, meldingen en werkorders, GIPOD / Spotbooking ,…)
De evenementen-applicatie zal ertoe dienen om evenementendossiers in zijn volledigheid te kunnen afhandelen. Startend vanuit de aanvraag door de klant tot en met het plaatsvinden van het evenement.
De stappen daartussen moeten beheerd kunnen worden vanuit het systeem:
De stad zet duidelijk in op digitalisering. Dit moet enerzijds de serviceverlening naar de burger ten goede komen, in dit geval alles wat met vrije tijd te maken heeft. Anderzijds moet het proces in de backoffice zo eenvoudig en makkelijk verlopen, met een centralisatie van gegevens in 1 systeem en maximale automatisatie.
Stad Hasselt wenst dan ook als aankoopcentrale voor Stad Hasselt, OCMW Hasselt, AGB Stadsontwikkeling Hasselt overeenkomsten af te sluiten met dienstverleners en dit voor de digitalisering en automatisering van de diensten binnen het departement Vrije Tijd en Toerisme. Op vraag van Stad Turnhout wordt deze laatste ook opgenomen in het bestek als mogelijke afnemer, zonder aankoopverplichting.
In het kader van de opdracht “Aankoopcentrale Stad Hasselt - Digitalisering en automatisering Vrije tijd en Toerisme” werd een bestek met nr. 2021-5003 opgesteld door de dienst aankopen in samenwerking met de betrokken diensten.
Deze opdracht is als volgt opgedeeld:
* Perceel 1 (Reservatieprocessen en ticketverkoop), raming: € 266.870,08 excl. 21% btw of € 322.912,80 incl. 21%.btw.
* Perceel 2 (Evenementenbeheer), raming: € 209.683,64 of € 253.717,20 incl. 21% btw.
De totale uitgave voor deze opdracht over de gehele looptijd wordt geraamd op € 476.553,72 excl. btw of € 576.630,00 incl. 21% btw.
De percelen 1 en 2 worden afgesloten voor een duur van 12 maanden, nadien zijn ze jaarlijks stilzwijgend verlengbaar telkens voor een periode van 12 maanden, met een definitief einde uiterlijk 120 maanden na de gunning van de opdracht.
Deze raming overschrijdt de limieten van de Europese bekendmaking.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.
De procedure wordt gevoerd in opeenvolgende fases waarbij het aantal te onderhandelen offertes geleidelijk verminderd wordt. In de eerste fase kunnen geïnteresseerde kandidaten een aanvraag tot deelneming indienen en zal er worden gekeken of zij voldoen aan de selectiecriteria die worden opgenomen in de selectieleidraad. Alle geselecteerde kandidaten worden in een 2de fase uitgenodigd om een offerte in te dienen.
Stad Hasselt treedt op als aankoopcentrale voor Stad Hasselt, OCMW Hasselt, AGB Stadsontwikkeling Hasselt en Stad Turnhout bij de gunning van de opdracht.
Op vraag van Stad Turnhout wordt deze laatste ook opgenomen in het bestek. Besturen die hun naam laten vermelden, kunnen later gebruik maken van de gunning zonder een eigen procedure te voeren. Er is geen enkele aankoopverplichting.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investerings- en exploitatiebudget van 2022 en volgende jaren.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 38, § 1, 1° c) (voorafgaande onderhandelingen noodzakelijk wegens specifieke omstandigheden) en artikel 57,en inzonderheid artikel 2, 6° en 7°b (de aanbestedende overheid verricht gecentraliseerde aankoopactiviteiten voor de plaatsing van overheidsopdrachten of raamovereenkomsten die bestemd zijn voor aanbesteders) en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De gemeenteraad keurt de selectieleidraad, de selectievereisten, de gunningswijze, het bestek met nr. 2021-5003, de raming en de opstart van de plaatsingsprocedure voor de opdracht "Digitalisering Vrije Tijd en toerisme" opgesteld door dienst aankopen in samenwerking met de betrokken diensten, goed.
De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De totale uitgavan voor deze opdracht en voor de gehele looptijd, wordt geraamd op € 476.553,72 excl. btw of € 576.630,00 incl. 21% btw.
Overeenkomstig artikel 38, § 4 van de wet van 17 juni 2016.
Enkel de geselecteerde kandidaten, vanuit de kandidaatstelling, ontvangen het bestek en worden uitgenodigd om een offerte in te dienen. Deze uitnodigingen worden verstuurd vanaf het e-tendering platform.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.
In toepassing van artikel 2, 6°a en 7°b van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, zal Stad Hasselt optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze overheidsopdrachten of raamovereenkomsten met betrekking tot werken, leveringen of diensten plaatst die bestemd zijn voor aanbestedende overheden of aanbestedende entiteiten, meer bepaald: Stad Hasselt, OCMW Hasselt, AGB Stadsontwikkeling Hasselt en Stad Turnhout.
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021 en volgende jaren, op budgetcodes 21100000/ALO/0119/ICT (actie/raming AC000181/MJP004495) en 21100000/ALO/0520/BEZ (actie/raming AC000258/MJP004519) voor wat betreft de software voor digitalisering en automatisering Vrije tijd en toerisme en de software - kosten voor conversie van huidige gegevens.
De uitgave voor het exploitatiebudget op budgetcodes vanaf jaar 2 t.e.m. jaar 4 61301000/ALO/0740/SPA (actie/raming AC000258/MJP005008) en vanaf jaar 5 t.e.m. jaar 10 op budgetcode 61301000/ALO/0119/ICT (actie/raming AC000003/MJP004446) voor wat betreft de jaarlijkse kosten voor hosting, kosten voor het onderhoudscontract, kosten voor de SLA.