Enkele weken geleden verschenen de resultaten van het Grote Limburgonderzoek, uitgevoerd door de UHasselt, dat peilde naar de tevredenheid over de lokale dienstverlening. De score die Hasselt haalde, was niet bepaald om trots op te zijn.
Zo blijkt dat bijvoorbeeld de dienstverlening en het vertrouwen in de werking onder gemiddeld scoren. Vooral de 6-de laatste plaats op het vlak van participatie en inspraak en de laatste plaats op de vraag “hoe vaak zie je je burgemeester?” vallen op.
Nochtans beloofde deze ploeg tijdens de verkiezingscampagne en bij haar aantreden te zullen staan voor een betere dienstverlening en voorál voor meer betrokkenheid en doorgedreven participatie. Wat we van onze bewoners horen, onderschrijft deze score: zogenaamde inspraakmomenten waarop enkel eenzijdige informatie gegeven wordt en er van inspraak geen sprake is en zelfs projecten waarbij die informatiedoorstroming ontbreekt.
Deze cijfers moeten en kunnen beter, Hasselt en de Hasselaren verdienen dat.
Daarom onze vraag: wat gaat deze beleidsploeg doen om haar verkiezingsbeloften van meer en betere participatie ook écht waar te maken en wat gaat het bestuur ondernemen om de tevredenheid in de andere bevraagde domeinen te verhogen?